søndag 28. februar 2010

Ferguson -54 modell

Etter at snøen har lavet ned, kommer vår gamle traktor ut av garasjen. Den er ypperlig til enkel snørydding, og som modell for den nye puta jeg har heklet.

pute4

Puta er heklet ved at jeg først heklet ønsket antall luftmasker, som er satt sammen til en sirkel. Deretter heklet jeg rundt og rundt, en omgang med hver farge.

pute

Jeg heklet med litt tykt ullgarn, tre staver uten luftmasker i mellom hver stav. Puta ble sydd i sammen i bunnen. Deretter vasket, tørket og dampet og påsydd en av mine nye navnelapper.

pute14

Åpningen for innerputa ble gjort ved at jeg kun heklet halve delen av puta et lite stykke. Sydde deretter ned overlappen på hver kant.

pute7

Selv om pute og traktor står godt til hverandre, blir det nok til at puta får en liten annen plass en på traktoren.

17 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Riktig fin kreasjon, likeens skjerfet nedenunder!

naturglede/Randi Lind sa...

Så herlig pute! Du inspirerer meg! Gråtasstraktoren er fin. Det er barndom for meg. Husker godt at jeg fikk være med på snørydding med den. Takk for at du deler med deg.

annicken_j sa...

Koselig traktor! Og søt pute :D

Vibeke sa...

råkule bilder!
for en inspirerende og herlig blogg du har, glad jeg fant veien inn hit :)

fin søndag til deg,
vibeke

litenIda sa...

Hei!

Du har en fantastisk blogg! Har nettopp funnet deg, og koser meg veldig med å lese de gamle innleggene dine! Du lager så mye fint, virkelig inspirerende!

Så utrolig stilige bilder av traktoren og puta!

Ønsker deg en fortsatt fin helg!

Nina sa...

Åh - en Gråtass ;). Så sjarmerende. Angående gult og trender. Jeg har et motto som tilsier noe som at maken er som baken, den er delt - og i tillegg stadig i forandring (preget av trender). Jeg har noen ting i huset mitt jeg ALDRI, ALDRI hadde drømt om å henge opp eller legge ut. Og da sier vi ALDRI :). Det er jo ingen tvil om at gult er i skuddet.

SÅ kreativ du er. Skal kommet tilbake og gjøre meg litt bedre kjent, men nå er det middagsproduksjon.

Groskro sa...

Fin traktor, fin pute og kjempefine bilder!! :-)

Hege Synøve Kolstad Evensen sa...

vakker pute!
Men også en sjarmerende traktor! Vi har nettopp en slik Gråtass som hjelper oss gjennom snøværet:)

Hege

Jeannette Mariae sa...

Hvor ser det stemningsfyldt ud med både traktor og pude;-)

Birgitta sa...

Fin bild, men håller med om att kudden nog bör få en bättre plats i soffan.
Kram Birgitta

Bestemor Drillo sa...

Fergusonpute!!!
Den kledde virkelig den flotte puta;)
God ukestart til deg!
Klem fra meg!!

Hobbygåsa sa...

Lekker komposisjon i dette bildet! Så nydelig pute du har laget, og den passet jo sååå bra til traktoren - dette er bra jobbet!

ANNEPÅLANDET sa...

Det var en velholdt gammel traktor! Og en flott pute!

charlotte sa...

Flott traktor og flott pute! Jeg liker gamle traktorer veldig godt, tøft å ta bilde av puta på traktoren.

Hannesol sa...

Det var en fin gammel Gråtass. Og han kledde puta innmari godt :D Ha en fortsatt fin helg!

Ugla sa...

Har aldri tenkt over at man kan lage hekle/strikkeputer med slik overlapp. Smart. Dette må jeg huske på :-)

Heidi sa...

Fantastisk :) Det skal jeg prøve meg på, håper det ikke er så vanskelig - er ny til hekling men liker det veldig godt :)