lørdag 16. januar 2010

En stille dag

rådyr

Det er en stille dag. Etter dager med omgangssyke i huset, begynner det å bedre seg. Rådyret har funnet frukthagen, og har i løpet av gårsdagen fått en egen stor jerngryte med riktig vinterfôr.

hekling8

Teppet er ferdig heklet, og nå gjenstår kun å feste trådene. I motsetning til mange andre, er dette arbeid jeg liker å gjøre. Liker ting jeg kan sitte med uten å tenke på hva jeg gjør!

En stille dag til å tenke over hvor godt en har det, og at ens egne bekymringer blir små i den store sammenhengen.

19 kommentarer:

Quiltefia sa...

Hei igjen! Teppet ble kjempefint!! Heklet du bitene sammen i siste omg?? AnneK:-)

mette b sa...

hvor dejligt med rådyret i hagen. Teppet blir rigtig fint!

Klem fra Mette

Unknown sa...

Så smukt. Og du har jo ret, vores problemer er små, i forhold til så mange andres..
Nyd din dag :-)

Hobbygåsa sa...

Åh så flott teppe! Lekre farger og flotte ruter!

Unknown sa...

Nydelig teppe. Virkelig lekkert var det med de fargene. Har man bare tiden er det fint å sitte i stillhet og nyte et slikt arbeid og se så fint bitene faller på plass. :))

Ann Granlund, textiltryckare sa...

alldeles underbart täcke! Trevlig lördagkväll hälsar Ann

Ragnhild Furulund sa...

Det er godt med noen slike dager imellom. Du beskriver det så fint!

Fortsatt god helg!

Bente sa...

Stille, måske. Men bestemt smukt. Rådyret må være glad for at komme på besøg hos dig ;-).

Jeg har det som du - jeg synes også, det er dejligt at lave ting, man ikke behøver tænke over!

Birgitta sa...

Vad fint ditt täcke blev och så den enhetliga vita färgen som binder ihop alltsammans. Snyggt!!
Kramis Birgitta

Unknown sa...

hei!
Så koselig med rådyr i hagen og så snilt av deg å legge ut mat til det! Jeg er veldig glad i dyr, så det varmer i hjertet når jeg ser og leser at folk tenker på dyrene.

Teppet ditt ble kjempeflott..., du har virkelig hatt fart på heklekroken skjønner jeg.

Ønsker deg en super lørdagskveld!

Gry Offernes sa...

Eget for til rådyret, ja. Det var lurt - her spises vi opp av hjort. Dvs de som har hage, da. Selv har jeg bare stein, og er aldelse ikke plaget :-)

Ha en fin kveld!

charlotte sa...

Omgangssyke er noe herk :-((( Så spennende å ha rådyr så nært innpå huset!

Vibekes lille ullne sa...

Så lekkert teppe ble! Fortsatt god bedring til de syke! :)

Bestemor Drillo sa...

Så vakkert teppet ble!
Jeg synes også at det å feste trådene gir ro til å la tankene bare fly ! Ha en fin ukestart!
Klem!

Sylke Feldhusen sa...

Det ble et vårlig og fint teppe :)

Merethe sa...

Det er godt med dager som er stille...og at man kan la tankene vandre og kanskje få sortert litt. Jeg elsker selv dager med stillhet.. Vakkert teppe du har laget. Det er koselig å hekle slik mens man sitter og slapper av. Ønsker deg en supergod uke. Klem

Randi sa...

Dejlig natur du bor i. Det ser idylisk ud med rådyr i haven. Tæppet er super fint.
Tjek lige min blog.......... ;o). Jeg har givet dig en award, som jeg håber, at du vil tage imod.

God aften..

Kram Randi

Maria sa...

SÅ vackra bilder! Skönt med en stillsam dag!

Bodil sa...

Fantastisk fint teppe! Og dokkene du heklar er såå fine :)